Winterweddings

Winterweddings, ik ben er dol op! Als enorme liefhebber van mooie en persoonlijke bruiloften én als enorme wintersportfan kan ik niet om deze combinatie heen. En wat ooit, in het begin van mijn ‘weddingplanner carrière’ begon als een idee, is inmiddels uitgegroeid tot vele fijn trouwervaringen in de sneeuw waar ik enorm van geniet.

Kleinwalsertal

Het vinden van het juiste dal was overigens niet zo moeilijk voor mij, want dit moest natuurlijk het Kleinwalsertal gaan worden. Een gebied waar ik ook privé al jaren heel graag kom om er de wintersportvakanties met mijn gezin door te brengen. Een gebied dat lieflijk, uitnodigend en heel vriendelijk is, net als de mensen die er wonen. En daar waar ik de eerste jaren vooral de winterse wereld vanaf de pistes ontdekte, heb ik het Kleinwalsertal de laatste jaren door de bruiloften ook letterlijk vanaf een andere kant leren kennen. Meer vanuit het dal gezien. En het blijft in alle opzichten zo mooi en enorm inspirerend.

Winterse wereld

En zo kwam het dat ik vorige week weer met een bruidspaar naar het Kleinwalsertal afreisde om daar de laatste puntjes op de i te zetten voor hun winterbruiloft in maart. Heel even zag het er naar uit dat de extreme sneeuwval roet in het eten zou gooien, want Baad – het dorp waar we zouden overnachten –  was zelfs voor een paar dagen afgesloten van de wereld, maar gelukkig klaarde het weer net op tijd op, werd ook deze weg weer vrij gegeven en kon de reis beginnen.

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw

Op vrijdagochtend vertrokken we vanuit een winters Nederland via de Duitse snelwegen naar Oostenrijk. Na een voorspoedige, maar vooral ook hele gezellige rit (je leert elkaar nog beter kennen tijdens zo’n rit), kwamen we in het begin van de avond aan in winterwonderland. Zoals altijd werden we superhartelijk ontvangen door het team van inmiddels toch wel een beetje mijn ‘stamhotel’ als het om de bruiloften gaat. Na een snelle incheck genoten we van een rijkelijk gevulde Oostenrijkse maaltijd met een heerlijk rood wijntje en dit werd natuurlijk afgesloten met de lokale schnaps. En dan, op naar bed, want de volgende dag stond ons een vol programma te wachten.

Adembenemende uitzichten!

De volgende ochtend stond de zon al vroeg hoog aan de hemel en WOW wat een plaatje was het! Na het ontbijt vertrokken we goed ingepakt te voet naar Mittelberg, het volgende dorp in het dal. Tijdens de wandeling van ongeveer een uur door een dik pak sneeuw, genoten we onderweg van een adembenemend uitzicht! Eenmal in Mittelberg aangekomen stapten we in de Walserbus om zo het laatste deel van de reis naar hét hotel in Hirshegg, daar waar de bruiloft gaat plaatsvinden, af te leggen. Deze Walserbus is trouwens een ideaal vervoersmiddel hier in het Kleinwalsertal. Hij rijdt vanaf ’s morgenvroeg tot een uurtje of tien ’s avonds en brengt je overal naartoe, sneeuw of geen sneeuw.

Perfect weddingday

In welk hotel de bruiloft gevierd gaat worden ga ik natuurlijk nog niet verklappen, dat blijft nog even een verrassing, maar ik kan al wel een tipje van sluiter oplichten en vertellen dat het een plaatje zal worden! Het hotel is wat hoger gelegen en direct aan de piste, kortom een perfecte trouwlocatie voor deze bruiloft.

Niet alleen tijdens het welkomstfeestje op de avond voor de bruiloft in een geweldige berghut, maar ook tijdens de hele echte bruiloftsdag zullen we in alle comfort en warmte kunnen genieten van een waanzinnig mooi uitzicht op de omgeving, grote gastvrijheid en zal ons aan culinaire verwennerij niets ontbreken, want heerlijk eten en passende wijnen zijn in het prachtige Kleinwalsertal simpelweg wel een vanzelfsprekendheid.

Dreamteam

Extra leuk wordt het omdat we straks in maart met een geweldige crew naar Oostenrijk zullen afreizen, waar we er samen met de locaties en lokale bedrijven – een echt dreamteam – twee te gekke winterbruiloften gaan creëren voor twee te gekke en lieve bruidsparen. Ik heb er zin in!

Winterweddings, ik ben er dol op!